Ziekte
Bij ziekte of arbeidsongeschiktheid hoor je jezelf aan ons ziektereglement te houden: de Procedure ziekteverzuim en reïntegratie. Deze heb je samen met je arbeidsovereenkomst gekregen en ondertekend. Wij gaan ervan uit dat je van deze informatie op de hoogte bent.
Hieronder staat in het kort beschreven wat je moet doen wanneer je ziek bent of wordt.
Ziekmelden
Wanneer je ziek bent en niet aan het werk kunt, is het belangrijk dat je dit telefonisch én persoonlijk (dus niet via iemand anders) aan ons meldt. Een ziekmelding via sms, WhatsApp of e-mail wordt niet geaccepteerd. Als je ziek bent, meld dit dan persoonlijk en telefonisch vòòr aanvang van je werkzaamheden. Als wij snel op de hoogte zijn kunnen wij mogelijk nog voor vervanging zorgen.
Let op! Tijdens ziekte moet je altijd telefonisch bereikbaar zijn. Als je ziek bent moet je beschikbaar blijven voor een oproep van de bedrijfsarts. Daarnaast houd je jouw leidinggevende dagelijks op de hoogte van je toestand en volg je de aanwijzingen van de bedrijfsarts op om je herstel te bevorderen.
Beter melden
Wanneer u weer aan het werk kunt, meldt u zich dan zo snel mogelijk beter. Ook als u die dag niet hoeft te werken. Als u beter bent houdt het niet automatisch in dat u uw gebruikelijke werkzaamheden weer oppakt. Dit kunnen ook vervangende werkzaamheden zijn.